Motosikal Guna Minyak Enjin Kereta

JTX GOLD -. Pastinya anda ada mendengar cerita-cerita di mana motosikal menggunakan minyak pelincir minyak hitam kereta.

Patutlah Ramai Guna Petronas Sprinta Ini Sebabnya Motoqar

Jadi sebelum duit melayang kena saman admin akan senaraikan perkara yang anda patut tahu modifikasi dan pemasangan aksesori motosikal atau kereta yang di luluskan JPJ.

Motosikal guna minyak enjin kereta. JTX GOLD - Utk ENJIN BARU JARANG GUNA PEMANDUAN SANTAI -Sesuai untuk kenderaan 10 tahun ke bawah. 18032016 KITA semua tahu kereta memerlukan minyak enjin supaya dapat beroperasi dengan lancar. Tp guna minyak hitam ELF ni tak payah panas enjin lama.

24012017 Pengubahsuaian pada enjin menukar blok enjin kaburator tayar nipiskecil tayar sotong ekzos antara yang paling menjadi kegilaan sekarang. JENIS DAN PERBEZAAN JTX ENGINE OIL. Jimat petrol kereta Jimat kos servis 10000 km - 15000 km Bersih dalam enjin Pecutan meningkat Enjin lebih senyap.

Sehingga kini milege 250000 km. Contoh formula sebelumnyalama. January 11 2019 at 229 PM.

Boleh guna cuma tiada sebab untuk digalakkan penggunaan kerana minyak enjin motosikal lebih mahal. Motosikal ini menawarkan keselesaan menunggang dan cekap penggunaan bahan api. Jom servis kereta dengan Minyak JTX.

Mana nak dapat. Ada beza yang guna minyak hitam ELF ni dgn minyak hitam biasa. Minyak hitam ELF ni cuma di gunakan utk Formula One F1 utk penjagaan enjin yg padu.

Lancar dia masa bawa kereta rasa lain macam. Jimat Petrol Pickup Enjin Meningkat Prestasi Enjin Meningkat Enjin Ringan Penjimatan Petrol Berlaku. Boon Siew Honda pengedar motosikal Honda menawarkan dua varian bagi Honda Wave 125i ini iaitu model dibekalkan brek cakera bahagian hadapan saja harga jual RM 6263 dan brek cakera hadapan dan belakang dijual pada.

Gear box tak ada kacau. Wave Dash Fi Info NCD Jadual ETS 2017 Jadual ETS 2018 Jenis Minyak Pelincir KTMB ETS Lokasi AES JPJ Malaysia Lokasi Kamera AES Minyak Enjin Kereta Minyak Enjin Motosikal Minyak Enjin Terbaik Minyak Hitam Minyak Pelincir Modenas Movistar Panduan Renew Kad KTM Perodua Axia Sebab Kena. 15012020 Minyak enjin XRA Power menggunakan kandungan yang diimport 100 teknologi Jerman.

Mannol Eni Motul Petronas Repsol Petro Canada dan sebagainya. 26072017 Tuan boleh kah saya guna minyak motosikal isi ke enjin kereta. Formula gred yang terkini 5W-30SN dan 5W-40SM berbanding jenama lain yang masih menggunakan formula lama seperti SAE 5W-40 dan SAE 10W-40.

04082017 Ini adalah satu faktor guna minyak enjin tak berkualiti dan jarang. Peranan utama minyak enjin adalah melincirkan komponen bergerak dalam enjin melindungi daripada kakisan karat dan menjaga kereta daripada enapan dan masalah asas enjin dengan aditif detergen minyak moden. Kebanyakan motosikal 4-lejang memiliki kurang minyak enjin berbanding kereta dan minyak itu bukan bekerja dalam enjin semata-mata tetapi juga berfungsi melindungi tekanan atau stres ke atas kotak.

Boleh pakai la jimat sikit. Janga memandai manadai guna minyak sembarangan. 10000km minimum 15000km maximum untuk kereta.

January 9 2019 at 913 PM. Menjual pelbagai jenama minyak enjin keretamotosikal berkualiti dan 100 original. Sekali start enjin bergegar lemak.

KENAPA MAHAL SANGAT MINYAK JTX. Lc135 kalau dah modi sedap pakai minyak hitam spec apekalau ade pendapat lain. 06042018 Sebaliknya motosikal 06 liter 600cc berkuasa 123hp dengan 27 liter minyak enjin mencatatkan OSF sekitar 76 yakni hampir tiga kali ganda berbanding kereta.

Minyak enjin XRA Power menggunakan kandungan yang diimport 100 teknologi Jerman. Honda Wave 125i baharu secara rasmi dilancarkan di Malaysia. Namun fakta mengenai minyak enjin yang kita ketahui.

Saudagar Minyak Enjin Original Muar. Baki minyak hitam servis kereta kita masuk pada motosikal. Jika motosikal MT menggunakan minyak enjin auto anda berisiko mengalami simptom klac gelincir slip clutch.

Bekalan itu akan bermula bulan depan jadi kenderaan Mazda anda akan mendapat minyak. Careta bertanyakan kepada Alvin See Penasihat Servis Teknikal untuk Petron Malaysia adakah ada perbezaan antara pelincir enjin motosikal. Minyak Enjin yang sama grade tak ada masalah.

Kereta motor baru MOTORSIKAL 3000KM minima anggaran 2-3 bulan jimat kos servis KERETA 10000KM minima 15000KM maksima jimat kos servis Tapi terpulang pada pengguna dia suka yg mane kita cuma suggest yg mane lg elok utk kenderaan dia. Kata mereka diikuti dengan anggukan tanda setuju. Saya memiliki Honda City idsi model 2004.

Jtx1000 bukan fullysemi - Jtx1000. 18062020 Kenderaan Mazda di Malaysia kini diservis guna minyak enjin Petronas Syntium. Ni yg paling BEST.

Ini kerana minyak enjin auto diformulasikan untuk mengurangkan geseran komponen enjin seminimum mungkin supaya operasi kerja enjin jadi lebih ringan dan cekap bahan api. Kenapa mesti pilih JTX. B ermaz Motor telah mengumumkan persetujuan bekalan dengan Petronas Lubricants Marketing Malasia PLMM untuk menggunakan minyak enjin Petronas Syntium sintetik sepenuhnya di pusat edarannya.

Bukan sahaja motosikal kereta lori atau benda yang menggunakan enjin perlu faham akan nilai gred API minyak pelincir ini. Bayangkan bila kita beli minyak hitam kereta dapat duit semula dalam bank. Guna Minyak Enjin Auto untuk Motosikal MT.

Bagi pemilik kenderaan CVT gearbox nasihat saya gunakan Honda CVT Oil apabila nak tukar minyak gearbox. Formula gred yang terkini 5W-30SN dan 5W-40SM berbanding jenama lain yang masih menggunakan formula lama seperti SAE 5W-40 dan SAE 10W-40. Ramai dah guna JTX puas hati dan nampak prestasi rasa berbeza sangat.

Amirul Hazmi - 18 Jun 2020. Contoh formula sebelumnyalama. Cuba Minyak Hitam JTX1000 Ni cukup 3Kali Kalau Takde Rasa Boleh Reject Terus.

Senang cerita dari penerangan panjang-panjang di atas semakin kecil nilai angka pada hujungnya semakin nipis dan kurang likat minyak enjin tersebut.

Pos Motor Guna Gdex Cara Harga Pos Semakan My

Gerekkk Seh Abam Ex5 Menunggang Moto Gunakan Autopilot Tesla Motors Tesla Kereta

Petron Kongsi Perbezaan Pelincir Enjin Motosikal Dengan Kereta Careta

I7s Kjreewo3mm

10 Jenama Motosikal Kapcai Malaysia Terbaik Popular Online

Legend Rz Rd Tzr 3ma Tzr 125 Geng Kulit Biawak Legend Moped Motorcycle

Jena Motor Servis Minyak Hitam 2000km Tips Penjagaan Motorsikal 2017 Cara Jaga Motor Paling Basic Nak Pakai Lama Kenelan Jaga Jagalah Minyak Hitam Plug Oil Filter Spoket Rantai Tayar

Tahukahanda Apakah Risiko Jika Sengaja Lambatkan Tukar Minyak Enjin Motor

Apanakbuat Macam Mana Nak Bikin Motor Bagi Power Dan Tahan Lasak

Memori Indah Nostalgia Mat Mat Motor Dulu Dulu Dalam Kenangan Nostalgia Indah Polaroid Film

Jarang X Padu Konvoi Kroni Ysuku Kroni Rojak Youtube Bicycle

Pin On Pelesit Selatan King Of Highway

Nova Dash 125 Yang Digeruni Dan Diharamkan Di Malaysia Malaysia Nova

Apanakbuat Cara Diy Tukar Minyak Enjin Motosikal Dengan Betul

Sembangderas Kenapa Minyak Enjin Kereta Tak Boleh Guna Untuk Motosikal

Sembangderas Kenapa Minyak Enjin Kereta Tak Boleh Guna Untuk Motosikal

Sembangderas Kenapa Minyak Enjin Kereta Tak Boleh Guna Untuk Motosikal

10 Jenama Motosikal Kapcai Malaysia Terbaik Popular Online

Minyak Pelincir Hi Rev Perlindungan Berterusan Motosikal Anda Road Star


LihatTutupKomentar